Notice for foreign customers

We sell best hand-picked macrame materials and cords for sewing, most of which we produce ourselves.
We are situated in Russia and mostly focus on Russian customers.

Due to sanctions and payment problems, we don’t send officially items outside of Russia anymore.
We can only sell video lessons to foreign customers.
But we can send as person-to-person parcels, read below.

VISA, MasterCard and JCB on 11Mar2022 have blocked payments to Russia.
Revolut, Webmoney, PayPal and Western Union also stopped their operations in Russia.
You can pay in 4 ways:
1. If you have other bank card (like UnionPay, Diners, American Express etc), their payments should go in usual way.
2. If you have some friends or relatives in Russia, that can pay for your order inside the country.
3. Some card-to-card payment system (like koronapay.com) that works in your country and allows to send money to Russia.
4. Some service like “we will pay for your purchases in Russia (with some commission)” – please find it yourself.

If you are able to pay for the goods, then we can discuss delivery (but unfortunately we can not be responsible for any delays or loss of parcels).
In general you have to set address in Russia (city Novosibirsk) and ‘self pickup’. After you pay for the goods, we will calculate delivery and ask to pay for it it as a pickup fee. As soon as we dispatch, the order will be considered finished for us.
We can not be responsible for delivery (delayed or lost parcels) or customs (reject to pass parcel abroad). Delivery cost is payed by customer, there is no option for refund in any way.

Уведомление для иностранных покупателей

В связи с санкциями мы больше официально не отправляем физические товары за рубеж.
Исключение: Казахстан, Беларусь, Армения, Кыргызстан.
Иностранным покупателям можем предложить только видео уроки.
Надеемся на возобновление международных отправок после стабилизации ситуации.

Но можем отправить от физ.лица физлицу, читайте ниже!

Также напоминаем, что с 11 марта Visa и Mastercard заблокировали платежи в Россию из-за границы. В связи с этим варианты оплаты нужно обсуждать с менеджером магазина в WhatsApp. Основные варианты – перевод с карты на карту типа Золотая Корона или сервисы “оплатим вашу покупку в России” (мы не посоветуем, найдите пожалуйста, самостоятельно).

Если сможете оплатить, то указывайте Россию/Новосибирск и вариант доставки “самовывоз”. В примечании пишите свой реальный адрес.
Упакуем, рассчитаем доставку, оплатите отдельно (сделаем ещё один заказ), отправим от физ.лица.
В момент отправки заказ считается выполненным.
Возмещения в связи с действиями транспортных компаний (задержки/утери посылок) и таможни (в том числе при отказе в выпуске) не производятся, покупка и отправка на Ваш страх и риск.